Informační technologie firmy ŠPINAR – software využívané pro odbornou výuku ve školství a praxi.
Žijeme v době ohromného toku informací, které jsou spojené především s novinkami programových aplikací. Vyznat se v tomto velkém proudu není snadné pro praxi ani pro výuku na školách.
Dovolím si v tomto článku sdělit důvody, proč má smysl do výuky (zejména na odborných školách) zavádět programy DAEX DESIGN, TurboCAD nebo Dům, interiér a zahrada. Proč si již stovky škol vybraly pro výuku právě tyto programy a jaké dávají možnosti pro přípravu studentů pro jejich budoucí praxi?
DAEX DESIGN, TurboCAD a TurboFLOOPRLAN
pokročilé technologie pro výuku na Vaší škole
Když jsem se ptal učitelů z vysokých a středních škol co nejvíce oceňují při výuce na našich programech, tak to mohu shrnout do následujících bodů níže:
Možnost naučit studenty:
- základní abecedu nástrojů v CAD programech a projít s nimu silné nástroje kreslící nástroje pro 2D a 3D kreslení, editaci.
- práci s bloky, knihovnami, booleovskými operacemi…
- nebo možnost naučit studenty rozdíly modelace v solidu, plochách a sítích včetně vyspělých modelačních nástrojů Loftingu nebo práci s Nurbs křivkami.
- hybridní editaci.
- pokročilou vizualizaci.
Dále jsou to možné návaznosti a generování výstupních dat:
- CAD / CAM
- do informačních a optimalizačních systémů (ERP)
- a do strojního vybavení (CNC, pily, sklady…).
Učitelé při výuce dále oceňují výkresovou kompatibilitu prakticky se všemi nejpoužívanějšími grafickými programy na našem a světovém trhu. Z toho vyplývající výhody:
- možnost provádět importy a exporty výkresů mezi ostatními programy.
- možnost přebírání i konkurenčních knihovních prvků.
- jednodušší přechod do jiných grafických programů, pokud se na škole vyučuje více systémů.
Učitelé vyučující v zahraničí se například s programem TurboCAD setkávají i na univerzitách a středních školách například v Evropě i USA.
- Celosvětová rozšířenost základního grafického programu (několikamiliónová uživatelská základna)
Návaznosti programových nástrojů a vstupů na specializované obory (bez nutnosti dokupování nadstaveb):
- Strojírenství (rozvin 3D těles, ohýbání desek a potrubí, svary…)
- Stavebnictví a architektura (zdi, okna, dveře, schodiště, terén…)
Výstupy navazující a propojující digitalizaci dat stavebních projektů
- Importy a exporty pro BIM (IFC)
Naše filozofie přístupu k vývoji programových technologií a pro jejich zavádění do výuky i praxe:
- Využívat selský rozumu při výběru programových nástrojů.
- Možnost si vybrat:
– ve kterém místě propojených technologií chci nástroj začít využívat
– nebo jeho práci ukončit bez nutností začínat práci na projektu od začátku. - Možnost využití automatizace při kreslení, ale neomezovat tím svobodnou tvorbu. Stále mít možnost kreslit projekt, jako tužkou na papír s možností zasahovat do vytvořených 3D parametrických modelů i manuální kresbou.
- Možnost propojitelnosti a kompatibility s jinými programy nebo řídícími systémy strojních zařízení.
- Poskytovat formáty dat pro jiné spolupracující systémy.
Milan Špinar
Některé reference z průběhu spolupráce se školami středních a vysokých škol:
Petr Vítek, Mgr.
zástupce ředitele pro odborný výcvik, Střední škola stavebních řemesel Brno-Bosonohy, příspěvková organizace
Naše škola při výuce zajišťuje tento standard nově zakoupeným CNC s propojením na programy TurboCAD a DAEX od firmy ŠPINAR – software s.r.o. Tyto programy již využíváme pro výuku několik let a po zakoupení CNC jsme ve spolupráci s dodavatelem stroje firmou PANAS a firmou ŠPINAR – software odladili toky dat z grafiky až po CNC programy použitelné přímo pro import do programů CNC.
Ing. Tomáš Bílek
vyučující na Střední škole nábytkářské a obchodní v Bystřici pod Hostýnem a zkušenosti s externí výukou na Mendelově univerzitě v Brně
Díky univerzálnosti programu a jeho intuitivnímu ovládání lze v programu nakreslit jakýkoliv výkres a model. Žáci pak lépe chápou vztahy a zásady jednotlivých konstrukcí.
V závěrečném ročníku pak jsou žáci schopni vytvářet kompletní výrobní dokumentaci výrobku, včetně vizualizací celých interiérů. Díky nadstavbě DAEX DESIGN, je pak i příprava výroby jednodušší a rychlejší, protože program automaticky vytváří další technickou výrobní dokumentaci, jako jsou kusovníky, normy spotřeby materiálu a práce, nářezové plány a další.
TurboCAD díky jeho silnému grafickému prostředí využijí i ostatní technické obory. Uplatnění najde ve strojírenství, stavebnictví i architektuře. Z těchto důvodů je možné jej využívat při navrhování konstrukcí ze dřeva, kovu, plastu, skla a dalších materiálů..,
Doc. Ing. Josef CHLADIL, Csc
VUT Brno
Softwarový produkt TurboCADCAM dodávaný firmou ŠPINAR software, s.r.o. slučuje v jediném prostředí možnosti tvorby konstruovaného objektu s návaznou aplikací výrobní nadstavby v prostředí CAM.
Doc. Ing. Martin Böhm, Ph.D.,
Česká zemědělská univerzita Praha (nyní ČVUT),
S firmou ŠPINAR – software s.r.o. spolupracujeme přes deset let. Spolupráci jsme navázali v oblasti výuky programů TurboCAD a DAEX, propojení dat s CNC a pořádání mezinárodní soutěže „Studentské projekty“, která se v roce 2015 konala na půdě naší školy.
My musíme vybírat spolupráci s firmami podle kvality jejich produktů, flexibility jednání a perspektivy možné dlouhodobé spolupráce. Samozřejmě jsme rádi, pokud máme možnost navázat a podpořit v požadované oblasti firmy z ČR, ale musí nabízet požadovanou kvalitu. To, co je u české firmy největší výhodou, je především znalost domácího trhu.
Neváhejte nás kontaktovat pro více informací k programům DAEX DESIGN na:
543 236 223 nebo info@spinar.cz.
Děkujeme Vám za zájem o naše programy!
Váš tým ŠPINAR – software s.r.o.