← Menu Zavřít →
TurboCAD CZ
TurboCAD + Symbols
TurboCAD + PDF
TurboCAD + PDF2CAD
TurboCAD MAC
ViaCAD a další CAD
DAEX DESIGN CZ
DAEX OPTIMALIZÁTOR CZ
Propojení na CNC, Pily, Pohodu...
TurboFLOORPLAN CZ
OPTIMALIZACE pro PILY
CAD-CAM
CNC-LASER-OPTIMALIZACE
Plug-iny pro TurboCAD
Symboly a materiály
Doplňky pro CAD
Moduly pro DAEX
Výuková videa
Mobil Apps
POHODA Ekonomika
Turbo Projekt
Další programy
Zkušební verze
2D kreslení
3D modelování
Vizualizace
Animace
Pro MAC
Virtuální realita
Symboly dle norem
PDF řešení
Stavební projekty
TZB - HVAC
Elektrotechnika
Modelace terénu
Liniové stavby
Návrhář Domu a Interiéru
Návrhář Zahrady
APP pro mobil a tablet
Konstrukce
Průmyslový Design
Symboly dle norem
3D tisk
Návrh interiéru a nábytku
Výroba
Propojení studií s výrobou
Propojení výroby se zákazníky
CAM
Optimalizace plošných prvků
Optimalizace délkových prvků
Nesting Centra
Řešení
CAD vizualizace
Produkty
CAD programy pro 2D/3D kreslení a vizualizace - ikona
CAD programy pro 2D/3D kreslení a vizualizace
Další programy a plug-iny - ikona
Další programy a plug-iny
Zkušební verze

Programy pro výuku na odborných školách a praxi

Informační technologie firmy ŠPINAR – software využívané pro odbornou výuku ve školství a praxi.

Žijeme v době ohromného toku informací, které jsou spojené především s novinkami programových aplikací. Vyznat se v tomto velkém proudu není snadné pro praxi ani pro výuku na školách.

Dovolím si v tomto článku sdělit důvody, proč má smysl do výuky (zejména na odborných školách) zavádět programy DAEX DESIGN, TurboCAD nebo Dům, interiér a zahrada. Proč si již stovky škol vybraly pro výuku právě tyto programy a jaké dávají možnosti pro přípravu studentů pro jejich budoucí praxi?

DAEX DESIGN, TurboCAD a TurboFLOOPRLAN

pokročilé technologie pro výuku na Vaší škole

Bez nazvu – 5 - Programy pro výuku na odborných školách a praxi

Když jsem se ptal učitelů z vysokých a středních škol co nejvíce oceňují při výuce na našich programech, tak to mohu shrnout do následujících bodů níže:

Možnost naučit studenty:

  • základní abecedu nástrojů v CAD programech a projít s nimu silné nástroje kreslící nástroje pro 2D a 3D kreslení, editaci.
  • práci s bloky, knihovnami, booleovskými operacemi…
  • nebo možnost naučit studenty rozdíly modelace v solidu, plochách a sítích včetně vyspělých modelačních nástrojů Loftingu nebo práci s Nurbs křivkami.
  • hybridní editaci.
  • pokročilou vizualizaci.
Autor: Urban (Vizualizace – DAEX DESIGN – TurboCAD)
Autor: Urban (Vizualizace – DAEX DESIGN – TurboCAD)

Dále jsou to možné návaznosti a generování výstupních dat:

  • CAD / CAM
  • do informačních a optimalizačních systémů (ERP)
  • a do strojního vybavení (CNC, pily, sklady…).
autor: JOST INTERIÉR
autor: JOST INTERIÉR

Učitelé při výuce dále oceňují výkresovou kompatibilitu prakticky se všemi nejpoužívanějšími grafickými programy na našem a světovém trhu. Z toho vyplývající výhody:

  • možnost provádět importy a exporty výkresů mezi ostatními programy.
  • možnost přebírání i konkurenčních knihovních prvků.
  • jednodušší přechod do jiných grafických programů, pokud se na škole vyučuje více systémů.
Autor: Adam Špinar (stavební výkresy – TurboCAD)
Autor: Adam Špinar (stavební výkresy – TurboCAD)

Učitelé vyučující v zahraničí se například s programem TurboCAD setkávají i na univerzitách a středních školách například v Evropě i USA.

  • Celosvětová rozšířenost základního grafického programu (několikamiliónová uživatelská základna)

Návaznosti programových nástrojů a vstupů na specializované obory (bez nutnosti dokupování nadstaveb):

  • Strojírenství (rozvin 3D těles, ohýbání desek a potrubí, svary…)
  • Stavebnictví a architektura (zdi, okna, dveře, schodiště, terén…)
Exporty dat do CNC
Exporty dat do CNC
Optimalizace
Optimalizace

Výstupy navazující a propojující digitalizaci dat stavebních projektů

  • Importy a exporty pro BIM (IFC)

Naše filozofie přístupu k vývoji programových technologií a pro jejich zavádění do výuky i praxe:

  • Využívat selský rozumu při výběru programových nástrojů.
  • Možnost si vybrat:
    – ve kterém místě propojených technologií chci nástroj začít využívat
    – nebo jeho práci ukončit bez nutností začínat práci na projektu od začátku.
  • Možnost využití automatizace při kreslení, ale neomezovat tím svobodnou tvorbu. Stále mít možnost kreslit projekt, jako tužkou na papír s možností zasahovat do vytvořených 3D parametrických modelů i manuální kresbou.
  • Možnost propojitelnosti a kompatibility s jinými programy nebo řídícími systémy strojních zařízení.
  • Poskytovat formáty dat pro jiné spolupracující systémy.

Milan Špinar


Některé reference z průběhu spolupráce se školami středních a vysokých škol:

Petr Vítek, Mgr.
zástupce ředitele pro odborný výcvik, Střední škola stavebních řemesel Brno-Bosonohy, příspěvková organizace

Naše škola při výuce zajišťuje tento standard nově zakoupeným CNC s propojením na programy TurboCAD a DAEX od firmy ŠPINAR – software s.r.o. Tyto programy již využíváme pro výuku několik let a po zakoupení CNC jsme ve spolupráci s dodavatelem stroje firmou PANAS a firmou ŠPINAR – software odladili toky dat z grafiky až po CNC programy použitelné přímo pro import do programů CNC.

Ing. Tomáš Bílek
vyučující na Střední škole nábytkářské a obchodní v Bystřici pod Hostýnem a zkušenosti s externí výukou na Mendelově univerzitě v Brně

Díky univerzálnosti programu a jeho intuitivnímu ovládání lze v programu nakreslit jakýkoliv výkres a model. Žáci pak lépe chápou vztahy a zásady jednotlivých konstrukcí.

V závěrečném ročníku pak jsou žáci schopni vytvářet kompletní výrobní dokumentaci výrobku, včetně vizualizací celých interiérů. Díky nadstavbě DAEX DESIGN, je pak i příprava výroby jednodušší a rychlejší, protože program automaticky vytváří další technickou výrobní dokumentaci, jako jsou kusovníky, normy spotřeby materiálu a práce, nářezové plány a další.

TurboCAD díky jeho silnému grafickému prostředí využijí i ostatní technické obory. Uplatnění najde ve strojírenství, stavebnictví i architektuře. Z těchto důvodů je možné jej využívat při navrhování konstrukcí ze dřeva, kovu, plastu, skla a dalších materiálů..,

Doc. Ing. Josef CHLADIL, Csc
VUT Brno

Softwarový produkt TurboCADCAM dodávaný firmou ŠPINAR software, s.r.o. slučuje v jediném prostředí možnosti tvorby konstruovaného objektu s návaznou aplikací výrobní nadstavby v prostředí CAM.

Doc. Ing. Martin Böhm, Ph.D.,
Česká zemědělská univerzita Praha (nyní ČVUT),

S firmou ŠPINAR – software s.r.o. spolupracujeme přes deset let. Spolupráci jsme navázali v oblasti výuky programů TurboCAD a DAEX, propojení dat s CNC a pořádání mezinárodní soutěže „Studentské projekty“, která se v roce 2015 konala na půdě naší školy.

My musíme vybírat spolupráci s firmami podle kvality jejich produktů, flexibility jednání a perspektivy možné dlouhodobé spolupráce. Samozřejmě jsme rádi, pokud máme možnost navázat a podpořit v požadované oblasti firmy z ČR, ale musí nabízet požadovanou kvalitu. To, co je u české firmy největší výhodou, je především znalost domácího trhu.



Neváhejte nás kontaktovat pro více informací k programům DAEX DESIGN na:
543 236 223 nebo info@spinar.cz. 

Děkujeme Vám za zájem o naše programy!

Váš tým ŠPINAR – software s.r.o. 

Přihlásit

Nový účet

Heslo bude odesláno na Vaši e-mailovou adresu

Vaše osobní údaje budou použity ke zvýšení spokojenosti po celou dobu procházení tohoto webu, ke správě přístupu do vašeho účtu a k dalším účelům popsaným na stránce ochrana osobních údajů.